پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ايرانيان خارج از كشور با اين طرح با ميهن باز مي گردند

ايرانيان خارج از كشور با اين طرح با ميهن باز مي گردند

 

  طرح تسهيل ورود ايرانيا نخارج از كشور تصويب شد. اين طرح از تاكيدات رياست جمهوري روحاني بود كه آقاي قشقاوي تاييد تصويب اين طرح را اعلام كردند.

 

حسن قشقاوي، معاون پارلماني، كنسواي و امور ايرانيان وزير خارجه كه صبح امروز در سالن علامه جعفري وزارت امور خارجه در نشست خبري حضور داشت با بيان اين كه طرحي تحت عنوان تسهيل ورود ايرانيان به داخل كشور تصويب شده است خاطرنشان كرد: اين طرح از دستورات اكيد رييس‌جمهور بود كه حاصل جلسات نهادهاي ذيربط با مشاركت وزارت امور خارجه بوده و سرانجام تصويب شد.

 
وي ادامه داد: همه هموطنان خارج از كشور با مراجعه به نمايندگي‌هاي وزارت خارجه مي‌توانند درخواست گذرنامه و يا برگه جايگزين براي ورود به ايران داشته باشند.

 
قشقاوي خاطرنشان كرد: به همه گفته‌ايم كه بدون توجه به اسناد اقامتي آن‌ها مي‌توانند برگه ورود ارائه دهند و به محض آنكه سندي از سوي فرد كه نشانه‌ ايراني بودن او باشد ارائه شود نمايندگان ما موظف هستند گذرنامه يا اسناد مطابق با آن را ارائه دهند.

 
معاون وزير امور خارجه با بيان اين كه هموطنان ما مي‌توانند به محض ورود به كشور با ارائه سندي كه ايراني بودن آن‌ها را نشان دهد مجوز ورودبه كشور را دريافت كنند افزود: آن‌ها از اين طريق مي‌توانند ورود آساني داشته باشند و هيچ نيازي به بررسي در خارج از كشور نيست. آنها به راحتي مي‌توانند وارد كشور شوند و هيچ برگه و يا سندي درباره‌ اسناد اقامتي آن‌ها از سوي ناجا يا ساير ارگان‌ها خواسته نمي‌شود. بنابراين هر سندي كه نشان دهد فرد ايراني است براي دريافت گذرنامه و ورود به كشور كفايت مي‌كند.
 
قشقاوي با اشاره به مثبت بودن تلاش‌هاي وزارت خارجه در آزادي زندانيان گفت: با 28 كشور نشست‌هاي منظم كنسولي داريم و به 42 كشور 3 موافقت‌نامه معاضدت قضايي در امور مدني و كشوري و همچنين انتقال محكومان و استرداد مجرمين را ارائه داديم كه برخي از آنها مانند تركمنستان آن را امضاء كردند.
 
وي ادامه داد: همچنين با برخي از كشورها موافقت‌نامه نداريم ولي انتقال مجرمين صورت گرفته است مانند انتقال مجرمين ميان ايران و ارمنستان و چين. در رابطه با تركمنستان نيز طي 4 ماه اخير 53 ايراني عفو و آزاد شده‌اند و ما نيز 9 تركمن رابه اين كشور انتقال داديم. علاوه بر اين بايد بگويم 80 درصد زندانيان در خارج از كشور جرم مواد مخدر دارند. در 4 سال اخير تعداد زندانيان مواد مخدر ما در عربستان به صفر رسيده است.

 
معاون وزير امور خارجه با ابراز تاسف از غرق شدن مهاجران غير قانوني ايراني تصريح كرد: ‌90 درصد از افرادي كه از طريق قاچاقچي به خارج از كشور مي‌روند غرق مي شوند.

 
وي ادامه داد : آزاي 600 نفر كه در حدود 40 كشور زنداني بودند حاصل رشد گسترده‌ سفارتخانه‌هاي ما در خارج از كشور است. علاوه بر اين آزادي 13 ايراني مشمول تحريم، (زندانياني كه به دليل تحريم‌ها به زندان افتادند) حاصل نبرد جدي قضايي بين مقام هاي قضايي ايراني و آمريكايي بود كه در اين نبرد هميشه ايران برنده بوده است.

 
قشقاوي با اشاره به مثبت بودن تلاش‌هاي وزارت خارجه در آزادي زندانيان گفت: با 28 كشور نشست‌هاي منظم كنسولي داريم و به 42 كشور 3 موافقت نامه معاضدت قضايي در امور مدني و كشوري و همچنين انتقال محكومين و استرداد مجرمين را ارائه داديم كه برخي از آنها مانند تركمنستان آن را امضاء كردند.
 
وي ادامه داد: همچنين با برخي از كشورها موافقت‌نامه نداريم ولي انتقال مجرمين صورت گرفته است مانند انتقال مجرمين ميان ايران و ارمنستان و چين. در رابطه با تركمنستان نيز طي 4 ماه اخير 53 ايراني عفو و آزاد شده‌اند و ما نيز 9 تركمن رابه اين كشور انتقال داديم. علاوه بر اين بايد بگويم 80 درصد زندانيان در خارج از كشور جرم مواد مخدر دارند .در 4 سال اخير تعداد زندانيان مواد مخدر ما در عربستان به صفر رسيده است.

 
معاون وزير امور خارجه با ابراز تاسف از غرق شدن مهاجران غير قانوني ايراني تصريح كرد: ‌90 درصد از افرادي كه از طريق قاچاقچي به خارج از كشور مي‌روند غرق مي شوند.

 
وي ادامه داد : آزاي 600 نفر كه در حدود 40 كشور زنداني بودند حاصل رشد گسترده‌ سفارتخانه‌هاي ما در خارج از كشور است. علاوه بر اين آزادي 13 ايراني مشمول تحريم ، (زندانياني كه به دليل تحريم‌ها به زندان افتادند) حاصل نبرد جدي قضايي بين مقام هاي قضايي ايراني و آمريكايي بود كه در اين نبرد هميشه ايران برنده بوده است.

 
قشقاوي با اشاره به برگزاري سفر حج عمره گفت: احتمالا از اول تا 10 فروردين ماه سفر عمره گذاران را به عربستان نخواهيم داشت.

 
وي همچنين گفت: در خصوص لغو رواديد با كشورهاي همسايه مشكلي نداريم به جز همسايگان شرقي كه نمي‌توانيم مانند ساير همسايگان آنها را دنبال كنيم كه آن هم به دليل عرض اين كشورها است.
 
وي ادامه داد: براي دانشجويان خواهان ادامه تحصيل در رشته‌هايي كه تحريم بودند و همچنين ارسال ارز براي آنها به خارج از كشور نيز فعاليت‌هاي خوبي داشتيم و درباره‌ي مشكلات به وجود آمده براي دانشجويان مشغول تحصيل در نروژ نيز فعاليت‌هايي صورت گرفت كه مانع اخراج بسياري از آنها شد.
 
قشقاوي در پايان در رابطه با چند صياد ايراني كه در مرز تركمنستان دستگير شده بودند خاطر نشان كرد:‌خوشبختانه هر 4 نفر آنها سالم و آزاد هستند.

براي اخبار بيشتر به سايت سفارت ايران در برلين مراجعه فرماييد

 

براي مشاهده تصاوير سفارت ايران در برلين به گالري تصاوير سايت مراجعه فرماييد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.