پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

گروه مستند ساز تلويزيون اس دبليو آر (swr) آلماني به ايران سفر كردند.

گروه مستند ساز تلويزيون اس دبليو آر (swr)  آلماني به ايران سفر كردند.

 

با هماهنگي هاي صورت گرفته توسط سفارت ايران در برلين و سفارت آلمان در ايران و مطابق  با توافقات قبلي گروه گروه مستند ساز شبكه تلوبزيون اس دبليو آر (swr) آلمان با هدف تصوير برداري و تهيه گزارش از جذابيت هاي گردشگري روز شنبه با قطار و با عبور از سه خط طلا و پل ورسك وارد سوادكوه استان مازندران شدند.

 اين گروه مستند سازسفرشان را با قطار را از استان هاي خوزستان، لرستان، مركزي ، تهران ، سمنان آغاز و امروز وارد مازندران شدند.

 ديدن سه خط طلا و پل ورسك براي عبور قطار در سوادكوه مهمترين انگيزه سفراين گروه آلماني به استان مازندران است .اين گروه از برخي جاذبه هاي تاريخي مركز استان مازندران نيز بازديد و گزارش هاي تصويري تهيه مي كنند.

سه خط طلا ريل راه آهن در منطقه مازندران محدوده ورسك تا پل سفيد از خط هايي كه امروزه جزو مشكل ترين خطوط ريلي براي لكوموتيورانان است ،بطوريكه كسي كه بتواند در اين مسير براند، مي تواند لكوموتيوران قطار هاي مسافربري شود.

مهندسين آلماني اين خط را ساختند و امروزه كساني كه مي خواهند از پايه سه لكوموتيوراني به پايه دو و يك ارتقا پيدا كنند بايد يك بار اين مسير را برانند.

همچنين پل ورسك كه راه آهن سراسري تهران ـ شمال را به هم متصل مي كند در ارتفاع 110 متري از ته دره با دهانه 66 متري و با وسايلي ابتدايي ساخته شد.

پل ورسك در شمار مهمترين آثار فني مهندسي راه آهن شمال ايران محسوب مي شود كه در مهرماه 1356 با شماره 1534 ثبت آثار ملي شده است.

ورسك از جمله پل هاي استراتژيك ايران است كه توسط شركت سوئدي-دانماركي كامپساكس و با تضمين 70 ساله احداث شد.

اين پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهاي مسافري تهران-ساري و تهران-گرگان پس از گذشت بيش از 70 سال هر روز چندين مرتبه از روي آن مي گذرند.

همچنين قطارهاي باري و سوختي نيز از روي آن عبور مي كنند. امروزه پل ورسك علاوه براهميت ويژه در صنعت حمل ونقل، از جاذبه هاي سياحتي ايران نيز محسوب مي شود.

اين گروه مستند ساز  پس از ديدن و تصويري برداري از جاذبه هاي گردشگري استان مازندران به استان گلستان سفر مي كنند.

براي مشاهده تصاوير سفارت ايران در برلين به گالري تصاوير سايت مراجعه فرماييد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.