پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

پياده روي از آخن آلمان تا تهران

 

پياده روي از آخن آلمان تا تهران

 

ژيميناست ايراني مقيم المانروسي خارق العاده براي بازگشت به ايران از آخن برگزيده و براي اين كار 573 روز زمان گذاشته تا از آخن آلمان تا تهران را پياده  و همراه با چرخ ژيميناستيك خود طي طريق كند. اكنون نيز تصميم دارد اين چرخ را به موزه هنر هاي معاصر تهران اهدا كند.

شاهين سادات‌الحسيني، ژيمناست و هنرمند ايراني مقيم آلمان كه پس از 33 سال دوري دوباره به ايران بازگشته درباره اقدام خود به تسنيم مي‌گويد: پس از 33 سال فرصت بازگشت به كشورم فراهم شد و اين بازگشت برايم آن‌قدر ارزشمند بود كه تصميم گرفتم آن را به جاي هواپيما با استفاده از وسيله‌اي كه سال‌هاست با آن كار مي‌كنم و به هنرجوهايم آموزش مي‌دهم تجربه كنم: چرخ ژيمناستيك.

او مي گويد: سختي‌ها، تجربه‌ها و لذت‌هاي اين سفر به مراتب از آنچه در تصور داشتم بيشتر بود. از زماني كه شهر آخن آلمان را به مقصد تهران ترك كردم 573 روز مي‌گذرد و اكنون كه به تهران رسيدم قصد دارم چرخه ژيمناستيكم را به عنوان يك ايراني كه براي بازگشت به ايران  از روشي متفاوت را استفاده كرده به موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا كنم.

چرخه ژيمناستيك (Wheel gymnastics) دستگاه ورزشي است متشكل از دو چرخ، كه توسط 6 ميله متصل به هم متصل شده‌اند. بسته به جثه ژيمناست، قطر چرخ بين 130 و 245 سانتي‌متر و وزن آن بين 40 و 60 كيلوگرم متفاوت است. چرخه ژيمناستيك Rhönradturnen) ) در سال 1925 توسط اتو فايك در آلمان اختراع شد و يك سال بعد به ثبت رسيد. در سال 1936 اين ورزش در بازي هاي المپيك در برلين به نمايش گذاشته شد اما تا كنون به عنوان يك رشته المپيك شناخته نشده و استفاده از آن در آلمان متمركز شده است.

براي ديدن خبرها و پست هاي مشابه به سايت سفارت ايران در برلين مراجعه فرماييد.

همچنين  براي مشاهده تصاوير سفارت ايران در برلين به گالري تصاوير سايت مراجعه فرماييد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.